text.skipToContent text.skipToNavigation

Catalogus

Ik vind een product niet terug in de catalogus. Wat kan ik doen?

Onze online catalogus bestaat enkel uit ons reguliere aanbod.

Indien je op zoek bent naar tweede keuze of op maat gemaakte producten dient u contact op te nemen met de binnendienst.

Indien u op zoekt bent naar een standaard eerste keuze product, kunt u op verschillende manieren op zoek gaan:

  • Ofwel gebruikt u de navigatie op de linkerkant van de pagina
  • Ofwel maakt u gebruik van de filters op de linkerkant van de pagina om de getoonde selectie te vernauwen 
  • Ofwel typt u onze artikelcode in bovenaan in de zoekbalk 
  • Ofwel typt u een deel of de volledige omschrijving van het product in bovenaan in de zoekbalk 

Indien u toch nog het gewenste product niet terugvindt, neemt u best contact op met het webshop team via de contactgegevens helemaal onderaan deze pagina.

Ik kan een bepaald product uit de catalogus niet bestellen. Wat kan ik doen?

U kunt eerst controleren of het product wel beschikbaar is op de door u geselecteerde afhaallocatie. 

U vindt de afhaallocatie van elk product terug in de infobutton naast elk artikelnummer. En u vindt uw geselecteerde afhaallocatie terug in uw winkelvoorkeuren of rechts in de grijze balk bovenaan de pagina.  

U kunt de afhaallocatie in de winkelvoorkeuren wijzigen maar wees u ervan bewust dat bepaalde producten die u reeds aan de winkelwagen had toegevoegd bijgevolg kunnen worden verwijderd.  

Kunt u het product helemaal niet terugvinden in de catalogus dan neemt u best contact op met het webshop team via de contactgegevens helemaal onderaan deze pagina.

Beschikbaarheid

Waar kan ik de beschikbaarheid van producten terugvinden in de online catalogus?

Op dit moment wordt er in de catalogus geen beschikbaarheid van producten getoond.

U krijgt bij het bestellen via de webshop enkel een onmiddellijke bevestiging van goede ontvangst zonder indicatie over de beschikbaarheid.

Voor deze info dient u de binnendienst te contacteren voor bestelling of de beschikbaarheidsinfo van uw geplaatste bestelling af te wachten.

Eenmaal uw bestelling geplaatst is en met een beschikbaarheidsdatum bevestigd werd, kunt u deze steeds raadplegen via het Open orderboek in het menu Mijn Account.

Levering met kraanwagen

Waar kan ik aangeven dat ik een levering met kraanwagen wil?

U kunt dit aangeven in de Winkelvoorkeuren.

Onder de selectie voor Levering kunt u ook "Leveren met kraanwagen" aanvinken. 

Dit kunt u ten allen tijde tijdens het bestelproces nog aanpassen en ook in de Winkelwagen kan dit nog aangepast worden. 

De meerprijs voor levering met kraanwagen wordt toegevoegd aan de Logistieke kost in de Winkelwagen. 

Offerte selectie

Hoe kan ik een bestelling plaatsen voor een offerte of project via de webshop

U vindt in de Winkelvoorkeuren al uw lopende offertes terug. Daar kunt u uw offerte selecteren die van toepassing is voor uw bestelling. Zo kunt u in uw winkelwagen reeds de uiteindelijke nettoprijs van uw bestelling te zien krijgen.

U kunt per bestelling slechts 1 offerte selecteren. En we vragen om voor elke offerte slechts de producten te selecteren waarop de offerte van toepassing is.

Ik heb een offerte of een betrokken partner geselecteerd in de Winkelvoorkeuren. Kan ik dit nog wijzigen?

Ja, dit kan nog gewijzigd worden.  

U kunt ten allen tijde uw selectie raadplegen en indien nodig aanpassen via het vinkje rechts van uw klantnaam, helemaal bovenaan de pagina. 

Ook in de winkelwagen krijgt u nog eens een overzicht van uw selectie en kunt u deze indien nodig nog aanpassen voordat u uw bestelling plaatst.

Open orderboek

Waar kan ik mijn Open orderboek terugvinden?

U kunt uw open orderboek raadplegen onder het menu Mijn account.

U kunt hier gaan zoeken op een selectie van datums, op een specifiek artikelnummer of op uw eigen referentie- of bestelnummer. 

U krijgt vervolgens een lijst van uw orders waarvoor nog producten dienen afgehaald te worden.

Deze kunt u op het scherm raadplegen of exporteren in een Excel bestand.  

Hier vindt u ook de geschatte beschikbaarheidsdatum van elke orderlijn terug.

Documenten

Waar kan ik mijn documenten zoals levernota's en facturen raadplegen en downloaden?

Onder het menu Mijn account vindt u de menu's Orderhistoriek, Levernota's en Facturen terug. 

Hier kunt u gaan zoeken naar een specifiek document of een selectie van datums invoeren wat u een lijst documenten oplevert.

U kunt op elk document doorklikken voor gedetailleerde informatie en de mogelijkheid tot het downloaden van het gewenste document. 

Winkelvoorkeuren

Hoe kan ik vermijden dat ik elke keer mijn winkelvoorkeuren moet aanklikken na het inloggen?

De eerste keer dat u inlogt, kan u een aantal vaste parameters aanduiden en het vakje "Bewaar mijn winkelvoorkeuren" aanvinken.

U kunt ten allen tijde uw selectie raadplegen en indien nodig aanpassen via het vinkje rechts van uw klantnaam, helemaal bovenaan de pagina. 

Ook in de winkelwagen krijgt u nog eens een overzicht van uw selectie en kunt u deze indien nodig nog aanpassen.

Waar kan ik mijn geselecteerde winkelvoorkeuren raadplegen of wijzigen?

U kunt ten allen tijde uw selectie raadplegen en indien nodig aanpassen via het vinkje rechts van uw klantnaam, helemaal bovenaan de pagina. 

Ook in de winkelwagen krijgt u nog eens een overzicht van uw selectie en kunt u deze indien nodig nog aanpassen voordat u uw bestelling plaatst.

Bestellen - Checkout

Ik kan in de laatste stap van de checkout niet op de knop "order plaatsen" klikken. Ik krijg hier een verbodsbord te zien.

U zal eerst het vakje voor de aanvaarding van de Verkoopsvoorwaarden moeten aanvinken.

Hierna is de knop "order plaatsen" wel beschikbaar.

Mijn account

Hoe kan ik een account verkrijgen om te bestellen via de Wienerberger webshop?

Indien uw bedrijf rechtstreeks aankoopt bij Wienerberger kunt u op 2 manieren een login aanvragen voor uzelf of een medewerker. 

  • Ofwel vult u het formulier in via deze link en wordt het account door het Wienerberger webhop team aangemaakt. 
  • Ofwel heeft iemand van uw bedrijf reeds een account en een beheerdersfunctie. Deze beheerder kan ook nieuwe gebruikers toevoegen: zie volgende vraag. 
    U ontvangt hierna per productgroep een uitnodiging. 

Hoe kan ik zelf een nieuwe gebruiker/besteller van onze firma toevoegen voor de Wienerberger Webshop?

In het menu "Mijn bedrijf" vindt u "Gebruiker uitnodigen" terug.

U vult het e-mailadres in van de persoon die u toegang wilt geven tot de webshop en u kunt aangeven welke functie(s) en toelating(en) u aan deze nieuwe gebruiker wil toekennen.  

U kunt deze gebruiker ook een beheerdersfunctie geven of enkel toelating geven om bestellingen te plaatsen en documenten te raadplegen.

Met het aanvinken van "prijzen zien" geeft u de gebruiker toelating om nettoprijzen te zien en facturen te raadplegen. U dient dit per productgroep te doen.  

Deze persoon ontvangt vervolgens per productgroep een uitnodiging om zich te registreren via e-mail.

Indien er meerdere uitnodigingen gestuurd worden, zal deze persoon zich via de eerste uitnodiging dienen te registreren. Vanaf de tweede uitnodiging dient deze persoon enkel eenmalig de link te volgen.